مطالب تصادفی

Labels: , , , , , , , 0 comments
اوايل ماه ژانويه باستان شناسان در غارهای اطراف يک روستای کوهستانی و دورافتاده در ارمنستان بقايای مکانی را پيدا کردند که به گفته آنها کهن ترين شراب سازی جهان است. کشف اين آثار باعث شده که گروهی از ساکنان اين روستا شراب خانگی خود را به عنوان محصولی مشهور به بازار عرضه کنند.




به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، کيما، يکی از زنان ساکن روستای« آرنی » که در صد کيلومتری جنوب شرقی ايروان پايتخت ارمنستان قرار دارد، اکنون با داير کردن يک دکه شراب فروشی کوچک شراب خانگی خود را می فروشد.

او معتقد است که کشف اين آثار باستانی منبع بسيار مهمی برای شهرت و افتخار مردم اين منطقه خواهد شد که هنوز هم پس از ۶ هزار سال توليد شراب يکی از منابع اصلی درآمد آنها است.

کيما می گويد:« بله واقعا کشف اين موضوع که اين روستا اولين محل توليد شراب در جهان بوده هيجان انگيز است. به همين خاطر ما تلاش خواهيم کرد که بهترين شراب را توليد و عرضه کنيم چون کيفيت شراب بسيار مهم است و مايه افتخار ماست. به نظر من به زودی اين منطقه به يک محل توريستی بدل خواهد شد و بسياری از مردم برای ديدن اين آثار باستانی به روستای ما خواهند آمد.»

کشف آثار به جا مانده از اين شراب سازی کهن که در روز يازدهم ماه ژانويه توسط يک هيئت پژوهشی بين المللی اعلام شد با جزييات و شواهد بسيار دقيقی نشان می دهد که کار شراب سازی در اين بخش از ارمنستان سابقه شش هزار ساله دارد.

طبق اطلاعات باستان شناسانه ای که تاکنون منتشرشده سابقه توليد اولين نوشيدنی تخميرشده به ۹ هزار سال قبل باز می گردد. اين نوشيدنی ترکيبی بوده از عصاره برنج، عسل و انگور و اولين بار در چين توليد و مصرف می شد.

بوريس گاسپارسيان يک باستان شناس ارمنی که سرپرستی گروه پژوهشی کاشف اين شراب سازی را برعهده داشت می گويد:« ما اولين مرکز توليد شراب را که تاکنون در جهان شناخته شده است کشف کرده ايم . اگر مردم ۶ هزار سال پيش شراب توليد می کردند اين به آن معنا است که کشت انگور به عنوان يک ميوه اهلی قبل از آن تاريخ آغاز شده است.



این مطلب را به اشتراک بکذارید

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

0 comments برای “کشف قديمی ترين شراب سازی جهان در ارمنستان”

بیان دیدگاه خود در کادر زیر

Powered by Blogger.

Followers

بلاگرفارسی

طراحی شده توسط زنورس | تبدیل شده توسط قالبهای پلاس