مطالب تصادفی

Labels: , , , , , 0 comments
نسخه کمیابی از کتاب "پرندگان آمریکا" اثر جان جیمز اودوبان به قیمت حدود 7 میلیون دلار فروخته شد و عنوان گرانترین کتاب جهان را به دست آورد.
این کتاب که بخشی از مجموعه شخصی لرد هزکت، یک اشراف زاده انگلیسی بود، به قیمتی بالاتر از آنچه پیش بینی می شد، در حراجی ساتبی در لندن فروخته شد. فقط 119 نسخه از این کتاب پرنده شناسی موجود است که 108 نسخه از آنها در اختیاز موزه ها و کتابخانه هاست. ده سال پیش نسخه دیگری از این کتاب به قیمت 8.8 میلیون دلار فروخته شد.
ده سال پیش نسخه دیگری از این کتاب به قیمت 8.8 میلیون دلار فروخته شد

جان جیمز اودوبان، نقاش حیات وحش، این کتاب را که حاوی هزار تصویر از پانصد گونه پرنده در اندازه واقعی است، در طول دوازده سال تکمیل کرد. مدل های این نقاشی ها پرندگانی بودند که اودوبان در سراسر آمریکا شکار و سپس با سیم آنها را از سقف آویزان می کرد و نقاشی شان را می کشید. او پس از تکمیل کتاب به بریتانیا رفت و تعدادی زیادی از آن را به قصد فروختن به ثروتمندان چاپ کرد.
از میان مجموعه این اشراف زاده، کتابی نیز از ویلیام شکسپیر در این حراجی فروخته شد. این کتاب، نسخه کمیابی از "فرست فولیو" که حاوی 36 نمایشنامه است و نخستین بار در سال 1623 چاپ منتشر شد و به گفته مسئولان حراجی ساتبی "مهمترین کتاب در ادبیات انگلیسی" به شمار می رود.
از 750 نسخه ای از این کتاب که در در سال 1827 چاپ شد، امروز فقط 219 نسخه باقی مانده است. سه ورق از نسخه ای که در ساتبی به قیمت حدود 2.2 میلیون دلار فروخته شد، گمشده است.این نسخه یکی از سه نسخه کامل در اختیار مجموعه داران خصوصی است که با همان صحافی اولیه موجود است.

این مطلب را به اشتراک بکذارید

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

0 comments برای “پرندگان آمریکا، گرانترین کتاب جهان فروخته شد”

بیان دیدگاه خود در کادر زیر

Powered by Blogger.

Followers

بلاگرفارسی

طراحی شده توسط زنورس | تبدیل شده توسط قالبهای پلاس