مطالب تصادفی

Labels: , , , , , , , , , , 0 comments
روز سه شنبه، Bing، موتور جستجوگر مایکروسافت متهم به کپی نتایج جستجو از محبوب ترین موتور جستجوگر دنیا یعنی گوگل شد. گوگل اعلام کرد در اواخر سال گذشته متوجه شده که مایکروسافت با تاکتینکی که Sting نام دارد نتایج جستجو را از گوگل کپی می کند. گوگل برای روشن شدن این موضوع، عمدا عبارت های محرمانه ای را ایجاد کرده که با جستجوی آن عبارات نتایج مشخص و بی ربطی نمایش داده می شود تا از این طریق ثابت کند که مایکروسافت نتایج را از گوگل کپی می کند.


اگر این عبارت ها را در هر دو موتور جستجوی Google و یا Bing جستجو کنید یک نتیجه را بدست خواهید آورد. این نتیجه نیز هیچ ربطی به عبارت وارد شده ندارد و عمدا توسط گوگل ایجاد شده است.

Danny Sullivan از گوگل در این رابطه توضیح داد:
تنها دلیلی که این صفحه ها در گوگل نمایش داده می شوند این است که ما عمدا موتور جستجوی Google را مجبور کرده ایم آنها را نمایش دهد. این نتایج هیچ ربطی به عبارت وارد شده ندارند. اگر این نتایج در Bing هم پس از گوگل نمایش داده شوند بدین معنا خواهد بود که مایکروسافت نتایج جستجو را از Google کپی می کند.
Amit Singhal که وظیقه سرکشی و سرپرستی الگورتیم رتبه بندی موتور جستجو گر گوگل را برعهده دارد در این رابطه گفت:
من زندگی خود را صرف دنبال کردن موتورهای جستجوی خوب، کرده ام. من هیچ مشکلی با رقیبی که الگورتیم تازه ای و خلاقانه ای را توسعه می دهد ندارم ولی نه کپی کردن خلاقانه.
مایکروسافت و گوگل، مدت هاست که در جنگ با یکدیگر هستند ولی جنگ این دو همیشه در سکوت بوده است اما این بار جنگ بالا گرفته است و گوگل و مایکروسافت مستقیما رو در روی یکدیگر قرار گرفته و در تیوتر و وبلاگ های پربیننده خود، یکدیگر را دروغگو خطاب می کنند. بعد از انتشار این خبر مایکروسافت بلافاصله در وب لاگ Bing خود، مقاله ای تحت عنوان "تصورهایی در کیفیت جستجو" منتشر کرد که در آن به طور مستقیم صحبت های Sullivan را نشانه گرفت ولی مستقیما حرفی از گوگل نزد. کمی بعد وضع از این هم بدتر شد و Frank Shaw یکی از سخنگوهای مایکروسافت در تیوتر خود، گوگل را "نمونه ای حیله گر" صدا زد و سعی کرد مایکروسافت را در موقعیت حمله قرار دهد.

حال باید صبر کرد و دید این جنگ به کجا ختم خواهد شد.


این مطلب را به اشتراک بکذارید

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

0 comments برای “مایکروسافت و موتور جستجوی Bing به کپی کاری از نتایج جستجو Google متهم شد”

بیان دیدگاه خود در کادر زیر

Powered by Blogger.

Followers

بلاگرفارسی

طراحی شده توسط زنورس | تبدیل شده توسط قالبهای پلاس